چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ در آستانه برپایی گنگره تجلیل از ۵۰ سال مجاهدت خالصانه آیت الله شیخ عیسی قاسم، با همکاری طلاب بحرینی حوزه علمیه و مرکز نور نرم افزار دو زبانه رسالة القلم تولید و در روز کنگره عرضه خواهد شد.

مدیر بخش تولید مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با اعلام این خبر اظهارداشت: نرم افزار حاضر با موضوع فقه و معارف اسلامی و با عنوان لاتین Risalat al-Qalam با هدف معرفی بیش از پیش آیت الله شیخ عیسی احمدقاسم و ارائه مطالبی ارزشمند ویژه پژوهشگران رشته فقه و معارف اسلامی تولید و در روز گنگره عرضه خواهد شد.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه موضوعات این نرم افزار « فقه» ،«  اسلام» و « فرهنگ» می باشد، افزود: نرم افزار رسالة القلم حاوی 47 جلد از آثار اسلامی در موضوعات فقه، اسلام و فرهنگ، به کوشش طلاب بحرینی در حوزه علمیه قم می باشد.

وی گفت: ارائه 44 شماره از مجله «رسالة القلم»، فهرست‌های موضوعی مجله «رسالة القلم» که حاوی  مجموع الرسائل الفقهیة و الإرتداد فی الشریعة الإسلامیة است، از جمله دیگر محتویات این نرم افزار ارزشمند است.

مدیر بخش تولید مرکز نور به معرفی قابلیت های این نرم افزار پرداخت و افزود: متن قرآن كريم به همراه ترجمه و امكان جست‌وجو در آيات، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ريشه و مشتق کلمات، جستجو به روش‌هاي گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست كتاب‌هاي برنامه، امكان انتخاب فهرست درختي و گزينشي به همراه قابليت تطبیق دوسویه متن و فهرست،  قابليت‌هاي پژوهشي به همراه امكانات: يادداشت‌برداري، ذخيره‌سازي، ويرايش و چاپ متن از جمله این امکانات و قابلیت ها می باشد.

لازم به ذکر است، این نرم افزار در روز برپایی کنگره در جمع حاضرین توزیع خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha